Üç bölümden oluşan çalışmamızın ilk bölümünde reklam kavramı etrafında dönen tartışmalar irdelenmiş; reklama ilişkin değişik bakış açılarının neler olduğu, reklamın tanımı ve unsurları ile çeşitleri ve hukuki niteliği kısaca anlatılmaya çalışılmıştır. Televizyon yayın hizmetinin idari, mâli ve teknik yapılarını düzenleyen 6112 sy. Kanun'un reklamlara yönelik hükümleri ve ayrıca haksız rekabet hukukunun reklamlar bakımından uygulamaya dönük yönleri yeni Türk Ticaret Kanunu hükümleri de dikkate alınarak izah edilmeye çalışılmıştır.
Tezin ikinci bölümünde, televizyon reklamlarının özelliklerine değinildikten sonra, reklam "yaratıcı" faaliyetlerinin fikri hukuk bakımından niteliği aşama aşama incelenmiş, çözülmesi gereken problemler hakkında düşünce ve çözüm önerilerimiz ifade edilmiştir. Ayrıca bu bölümde reklam konseptinin yahut kampanyasının bir bütün olarak eser sayılıp sayılamayacağı sorunu üzerinde durulmuş, değişik ihtimaller ve öğretide dile getirilen görüş ve öneriler tartışılmıştır.
Tezin üçüncü bölümünde ise reklam faaliyetine katılan sujelerin eser ve hak sahipliği meselesi incelenmiş, ayrıca reklama mahsus doğabilecek sahiplik rejimleri irdelenmiştir. Özelde reklam ajanslarının liderliğinde gelişmeye devam eden reklamcılık sektöründe, reklam üzerinde eser ve hak sahipliğine bağlı yetkileri kim veya kimlerin kullanacağı tespit edilmeye çalışılmıştır.
Üçüncü bölümün ve tezin son kısmında, reklam üzerindeki haklara bağlantılı haklar konusu mercek altına alınmıştır. İcracı sanatçı, fonogram yapımcısı, televizyon kuruluşu ve film yapımcısı konumunda olan yani reklam faaliyetinin bütününe bir noktada dâhil olması muhtemel kişi ve kuruluşların, eser sahiplerinin haklarına bağlantılı hakları, hangi şartlarda ve hangi kapsamda kullanabilecekleri incelenmiştir.
(Giriş'ten)
Tezin ikinci bölümünde, televizyon reklamlarının özelliklerine değinildikten sonra, reklam "yaratıcı" faaliyetlerinin fikri hukuk bakımından niteliği aşama aşama incelenmiş, çözülmesi gereken problemler hakkında düşünce ve çözüm önerilerimiz ifade edilmiştir. Ayrıca bu bölümde reklam konseptinin yahut kampanyasının bir bütün olarak eser sayılıp sayılamayacağı sorunu üzerinde durulmuş, değişik ihtimaller ve öğretide dile getirilen görüş ve öneriler tartışılmıştır.
Tezin üçüncü bölümünde ise reklam faaliyetine katılan sujelerin eser ve hak sahipliği meselesi incelenmiş, ayrıca reklama mahsus doğabilecek sahiplik rejimleri irdelenmiştir. Özelde reklam ajanslarının liderliğinde gelişmeye devam eden reklamcılık sektöründe, reklam üzerinde eser ve hak sahipliğine bağlı yetkileri kim veya kimlerin kullanacağı tespit edilmeye çalışılmıştır.
Üçüncü bölümün ve tezin son kısmında, reklam üzerindeki haklara bağlantılı haklar konusu mercek altına alınmıştır. İcracı sanatçı, fonogram yapımcısı, televizyon kuruluşu ve film yapımcısı konumunda olan yani reklam faaliyetinin bütününe bir noktada dâhil olması muhtemel kişi ve kuruluşların, eser sahiplerinin haklarına bağlantılı hakları, hangi şartlarda ve hangi kapsamda kullanabilecekleri incelenmiştir.
(Giriş'ten)