Eserde bilgisayar programlarının fikri mülkiyet hukuku çerçevesinde ne şekilde korunacağı hususu açıklığa kavuşturulmaya çalışılmıştır. Eser, temel olarak üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde bilgisayar programlarına ve unsurlarına ilişkin teknik bilgiler verilmiş olup, ikinci bölümde Amerikan ve AB hukukunda yer alan korumaya ve konuya ilişkin önemli davalara değinilmiştir. Üçüncü ve son bölümde ise Türk hukukunda eser ile eser sahipliği kavramları, eser sahibinin eser üzerindeki manevi ve mali hakları ve bu hakların ihlal edilmesi halinde eser sahibinin ne gibi imkanlara başvurabileceği hususları, bunların bilgisayar programları bakımından nasıl uygulanacağı da açıklanarak işlenmiştir.(ARKA KAPAKTAN)
İÇİNDEKİLER
GİRİŞ
Birinci Bölüm
1. BİLGİSAYAR PROGRAMLARI
1.1. TANIM
1.1.1. Öğretide
1.1.2. Mevzuatta
1.2. BİLGİSAYAR PROGRAMLARINA İLİŞKİN ULUSLARARASI TELİF HAKKI ANLAŞMALARI
1.2.1. Bern Konvansiyonu
1.2.2. TRIPS Anlaşması
1.3. BİLGİSAYARLARIN TEMEL BİRİMLERİ
1.3.1. Donanım
1.3.2. Yazılım
1.4. BİLGİSAYAR PROGRAMLARININ UNSURLARI
1.4.1. Program Algoritması
1.4.2. Akış Şeması (Flow chart)
1.4.3. Nesne Kodu (Object Code)
1.4.4. Kaynak Kodu (Source Code)
1.4.5. Arayüz (Interface)
1.5. BİLGİSAYAR PROGRAMLARININ TÜRLERİ
1.5.1. İşletim Programları (Operating Programs)
1.5.2. Uygulama Programları (Application Programs)
1.5.3. Yardımcı Programlar
1.6. PROGRAMLAMA DİLLERİ
1.6.1. Makine Dili (Object Code)
1.6.2. Düşük Seviyeli Dil (Assembly Language)
1.6.3. Yüksek Seviyeli Dil (Source Code)
1.6.4. Mikrokod
İkinci Bölüm
1. AMERİKAN VE AB HUKUKUNA GÖRE BİLGİSAYAR PROGRAMLARININ FİKRİ MÜLKİYET HUKUKU KAPSAMINDA KORUNMASI
1.1. AMERİKAN HUKUKU
1.1.1. Tarihsel Gelişim
1.1.2. Telif Hakkı Korumasına Dahil Olmayan Eserler
1.1.3. Uygulamada Ortaya Çıkan Bazı Sorunlar ve Mahkemeler Tarafından Geliştirilen Çözümler
1.1.4. Eser Sahibinin Münhasır Mali Hakları
1.1.5. Telif Hakkının İhlali Halinde Eser Sahibinin Başvurabileceği Hukuki İmkanlar
1.2. AB HUKUKU
1.2.1. Tarihsel Gelişim
1.2.2. Bilgisayar Programlarının Hukuki Korumasına Dair 2009 Yönergesi
Üçüncü Bölüm
1. TÜRK HUKUKUNDA BİLGİSAYAR PROGRAMLARININ FİKRİ MÜLKİYET HUKUKUNCA KORUNMASI
1.1. FİKRİ MÜLKİYET HUKUKUNUN TARİHİ GELİŞİMİ
1.2. FİKRİ MÜLKİYET HUKUKUNDA ESER KAVRAMI
1.2.1. Genel Olarak
1.2.2. Bilgisayar Programlarının Eser Olarak Nitelendirilmesi ve Eser Sayılmayan Unsurlar
1.3. BİLGİSAYAR PROGRAMLARINDA ESER SAHİPLİĞİ
1.3.1. Bir Kişinin Eser Sahibi Olduğu Durumlar
1.3.2. Birden Fazla Sayıda Kişinin Eser Sahibi Olduğu Durumlar
1.4. ESER SAHİPLİĞİ KARİNELERİ VE BİLGİSAYAR PROGRAMLARI AÇISINDAN DURUM
1.4.1. Sahibinin Adı Belirtilen Eserlerde
1.4.2. Sahibinin Adı Belirtilmeyen Eserlerde
1.5. FSEK'E GÖRE ESER SAHİPLİĞİNDEN DOĞAN HAKLAR VE BİLGİSAYAR PROGRAMLARI BAKIMINDAN DEĞERLENDİRME
1.5.1. Eser Sahipliğinden Doğan Manevi Haklar
1.5.2. Eser Sahipliğinden Doğan Mali Haklar
1.5.3. Eser Sahibinin Haklarının Süre Bakımından Sınırlandırılması
1.5.4. FSEK Kapsamında Eser Sahibinin Haklarının İhlal Edilmesi Halinde Eser Sahibinin Başvurabileceği Hukuki İmkanlar
1.6. TELİF HAKKI (FSEK) KORUMASININ BİLGİSAYAR PROGRAMLARI BAKIMINDAN OLUMLU VE OLUMSUZ TARAFLARI
1.6.1. Olumlu Taraflar
1.6.2. Olumsuz Taraflar
SONUÇ
KAYNAKÇA
İÇİNDEKİLER
GİRİŞ
Birinci Bölüm
1. BİLGİSAYAR PROGRAMLARI
1.1. TANIM
1.1.1. Öğretide
1.1.2. Mevzuatta
1.2. BİLGİSAYAR PROGRAMLARINA İLİŞKİN ULUSLARARASI TELİF HAKKI ANLAŞMALARI
1.2.1. Bern Konvansiyonu
1.2.2. TRIPS Anlaşması
1.3. BİLGİSAYARLARIN TEMEL BİRİMLERİ
1.3.1. Donanım
1.3.2. Yazılım
1.4. BİLGİSAYAR PROGRAMLARININ UNSURLARI
1.4.1. Program Algoritması
1.4.2. Akış Şeması (Flow chart)
1.4.3. Nesne Kodu (Object Code)
1.4.4. Kaynak Kodu (Source Code)
1.4.5. Arayüz (Interface)
1.5. BİLGİSAYAR PROGRAMLARININ TÜRLERİ
1.5.1. İşletim Programları (Operating Programs)
1.5.2. Uygulama Programları (Application Programs)
1.5.3. Yardımcı Programlar
1.6. PROGRAMLAMA DİLLERİ
1.6.1. Makine Dili (Object Code)
1.6.2. Düşük Seviyeli Dil (Assembly Language)
1.6.3. Yüksek Seviyeli Dil (Source Code)
1.6.4. Mikrokod
İkinci Bölüm
1. AMERİKAN VE AB HUKUKUNA GÖRE BİLGİSAYAR PROGRAMLARININ FİKRİ MÜLKİYET HUKUKU KAPSAMINDA KORUNMASI
1.1. AMERİKAN HUKUKU
1.1.1. Tarihsel Gelişim
1.1.2. Telif Hakkı Korumasına Dahil Olmayan Eserler
1.1.3. Uygulamada Ortaya Çıkan Bazı Sorunlar ve Mahkemeler Tarafından Geliştirilen Çözümler
1.1.4. Eser Sahibinin Münhasır Mali Hakları
1.1.5. Telif Hakkının İhlali Halinde Eser Sahibinin Başvurabileceği Hukuki İmkanlar
1.2. AB HUKUKU
1.2.1. Tarihsel Gelişim
1.2.2. Bilgisayar Programlarının Hukuki Korumasına Dair 2009 Yönergesi
Üçüncü Bölüm
1. TÜRK HUKUKUNDA BİLGİSAYAR PROGRAMLARININ FİKRİ MÜLKİYET HUKUKUNCA KORUNMASI
1.1. FİKRİ MÜLKİYET HUKUKUNUN TARİHİ GELİŞİMİ
1.2. FİKRİ MÜLKİYET HUKUKUNDA ESER KAVRAMI
1.2.1. Genel Olarak
1.2.2. Bilgisayar Programlarının Eser Olarak Nitelendirilmesi ve Eser Sayılmayan Unsurlar
1.3. BİLGİSAYAR PROGRAMLARINDA ESER SAHİPLİĞİ
1.3.1. Bir Kişinin Eser Sahibi Olduğu Durumlar
1.3.2. Birden Fazla Sayıda Kişinin Eser Sahibi Olduğu Durumlar
1.4. ESER SAHİPLİĞİ KARİNELERİ VE BİLGİSAYAR PROGRAMLARI AÇISINDAN DURUM
1.4.1. Sahibinin Adı Belirtilen Eserlerde
1.4.2. Sahibinin Adı Belirtilmeyen Eserlerde
1.5. FSEK'E GÖRE ESER SAHİPLİĞİNDEN DOĞAN HAKLAR VE BİLGİSAYAR PROGRAMLARI BAKIMINDAN DEĞERLENDİRME
1.5.1. Eser Sahipliğinden Doğan Manevi Haklar
1.5.2. Eser Sahipliğinden Doğan Mali Haklar
1.5.3. Eser Sahibinin Haklarının Süre Bakımından Sınırlandırılması
1.5.4. FSEK Kapsamında Eser Sahibinin Haklarının İhlal Edilmesi Halinde Eser Sahibinin Başvurabileceği Hukuki İmkanlar
1.6. TELİF HAKKI (FSEK) KORUMASININ BİLGİSAYAR PROGRAMLARI BAKIMINDAN OLUMLU VE OLUMSUZ TARAFLARI
1.6.1. Olumlu Taraflar
1.6.2. Olumsuz Taraflar
SONUÇ
KAYNAKÇA