Vesayet hukuku, devletin toplumda yer alan bireyleri koruma yükümlülüğünün bir yansıması sonucu oluşan kurallar bütünüdür. Devletin bu yükümlülüğü ise, korunmaya ihtiyaç gösteren bireylerin korunma derecelerine göre farklı şekillerde ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle kişinin korunması amacıyla alınabilecek tedbirler açısından vasi atanmasının gerekli olmadığı ancak kayyım atanmasının da kişinin korunmasında yeterli olmayacağı durumlarda başvurulan tedbir türü yasal danışmanlıktır. Söz konusu çalışmada, yasal danışmanlığın kanundaki mevcut halini ve uygulamada ortaya çıkabilecek farklı ihtimalleri göz önünde bulundurarak, bu konuyu değerlendirip düşüncelerimizi ortaya koymaya çalıştık.(ARKA KAPAKTAN)

İÇİNDEKİLER

GİRİŞ
Birinci Bölüm
Yasal Danışmanlık Kavramı ve Türleri
1. YASAL DANIŞMANLIK KAVRAMI VE TÜRLERİ
1.1. Yasal Danışmanlık Kavramı ve Türk Medeni Kanunu'ndaki Yeri
1.2. Yasal Danışmanlığın Hukuki Niteliği ve Yasal Danışmanlık ile Benzer Kurumlar Arasındaki Farklar
1.2.1. Yasal Danışmanın Hukuki Niteliği
1.2.2. Yasal Danışmanlık ve Vasilik Arasındaki Farklar
1.2.3. Yasal Danışmanlık ile Kayyımlık Arasındaki Farklar
1.2.4. Yasal Danışmanlık ve Velayet Arasındaki Farklar
1.3. Yasal Danışmanlık Türleri
1.3.1. Oy Danışmanı
1.3.2. Yönetim Danışmanı
1.3.2.1. Yönetim Danışmanlığının Yürütülmesi
1.3.3. Karma Danışmanlık

İkinci Bölüm
Yasal Danışman Atanması
2. YASAL DANIŞMAN ATANMASI
2.1. Genel Olarak Şartların Değerlendirilmesi
2.2. Yasal Danışman Atanmasının Şartları
2.2.1. Kendisine Yasal Danışman Atanacak Olan Kimsenin Kısıtlanması İçin Yeterli Sebep Bulunmaması
2.2.2. Kendisine Yasal Danışman Atanacak Olan Kimsenin Ergin Olması
2.2.3. Kendisine Yasal Danışman Atanacak Olan Kimsenin Korunmasının Gerekli Olması
2.3. Yasal Danışman Olarak Atanabilmenin Şartları
2.3.1. Yasal Danışman Olarak Atanacak Olan Kimsenin Ergin Olması
2.3.2. Yasal Danışman Olarak Atanacak Olan Kimsenin Görevini Yapabilecek Yetenekte Olması
2.3.3. Yasal Danışman Olarak Atanacak Olan Kimsenin Kısıtlı Olmaması
2.3.4. Yasal Danışman Olarak Atanacak Olan Kimsenin Kamu Hizmetinden Yasaklı Olmaması veya Haysiyetsiz Hayat Sürmemesi
2.3.5. Yasal Danışman Olarak Atanacak Olan Kimsenin Menfaati ile Kendisine Yasal Danışman Atanacak Olan Kimsenin Menfaatinin Önemli Ölçüde Çatışmaması veya Bu Kimselerin Arasında Düşmanlık
Bulunmaması
2.3.6. Yasal Danışman Olarak Atanacak Olan Kimsenin İlgili Vesayet Daireleri Hakimlerinden Olmaması
2.4. Yasal Danışman Atanmasında Göz Önünde Bulundurulması Gereken Özel Durumlar
2.4.1. Yasal Danışman Olarak Atanmada Eş ve Hısımların Önceliği
2.4.2. Yasal Danışman Olarak Atanmada Kendisine Yasal Danışman Atanacak Olan Kimse ile Ana veya Babasının İsteği
2.5. Yasal Danışman Atanmasını Talep Edebilecek Kimseler
2.6. Yasal Danışmanlığı Kabul Zorunluluğu
2.7. Yasal Danışman Atanmasında Alınabilecek Geçici Önlemler
2.8. Yasal Danışman Olarak Atanan Kişiye Kararın Tebliği ve İlan
2.9. Yasal Danışmanlıktan Kaçınma ve Yasal Danışmanlığa İtiraz
2.10. Yasal Danışman Atanmasında Görevli ve Yetkili Mahkeme
2.11. Yasal Danışman Atanmasında Uygulanacak Yargılama Usulü
2.12. Yasal Danışmanın Görev Süresi
2.13. Yasal Danışmanın Ücreti
2.14. Yasal Danışmanın Eylem ve İşlemlerini Vesayet Makamına Şikayet

Üçüncü Bölüm
Yasal Danışmanın Sorumluluğu ve Yasal Danışmanlık Görevinin Sona Ermesi
3. YASAL DANIŞMANIN SORUMLULUĞU VE YASAL DANIŞMANLIK GÖREVİNİN SONA ERMESİ
3.1. Yasal Danışmanın Sorumluluğu
3.1.1. Yasal Danışmanının Sorumluluğu Nedeniyle Açılacak Tazminat Davası
3.2. Yasal Danışmanlık Görevinin Sona Ermesi
3.2.1. Fiil Ehliyetinin Kaybı
3.2.2. Ölüm
3.2.3. Görev Süresinin Sona Ermesi ve Uzatılmaması
3.2.4. Engel veya Kaçınma Sebebinin Ortaya Çıkması
3.2.5. Yasal Danışmanın Görevden Alınması
SONUÇ
KAYNAKÇA