"Devlet / sanat ilişkisi geçmişte olduğu gibi günümüzde de önemini koruyan bir tartışma alanıdır. Devletler neden sanatsal faaliyetleri destekler ya da sanat neden kamu hizmeti olarak örgütlenir? Kamu sanat kurumları bütçeden ne kadar pay almaktadır?
Sanatçılar memur mudur? Devlet Tiyatrolarının amacı nedir? Devlet eliyle yürütülen sanatın ideolojik bir yanı var mıdır? Sanat özgürlüğü var mı? Çalışmada, belgelerden yola çıkılarak bu sorulara cevaplar aranmıştır. Kenan Işık ve Devlet Tiyatroları sanatçılarıyla yapılan mülakatların incelenmesiyle de sanatçıların konuya yaklaşımları yansıtılmaya çalışılmıştır"
(Arka Kapak'tan)

    Birinci Bölüm:Bir Kamu Hizmeti Olarak Sanat
    I. Kamu Hizmeti Kavramı ve Kamu Hizmetlerinin Tasnifi
    A. Kamu Hizmeti Kavramı
    B. Kamu Hizmetinin Unsurları
    1. Kamu Hizmetinin Amacı Kamu Yararının Teminidir
    2. Kamu Hizmeti Bizzat İdarece veya İdarenin Gözetiminde Yürütülür
    3. Kamu Hizmeti Piyasa Başarısızlığının Olduğu Alanlarda Yürütülür
    4. Kamu Hizmeti Spesifik Hukuksal Rejimle Yürütülür
    C. Kamu Hizmetlerinin Tasnifi
    1. Hukuki Tasnif
    2. Ekonomik Tasnif
    a. Saf Kamusal Mal ve Hizmetler (public goods)
    b. Özel Mal ve Hizmetler (private goods)
    c. Yarı Kamusal Mal ve Hizmetler (quasi public goods)
    d. Erdemli Mal ve Hizmetler (merit goods)
    II. Sanatta Kamu Desteği
    A. Ekonomik Nedenler
    1. Talep Yetersizliğinin Sebepleri
    2. Arz Yetersizliğinin Sebepleri
    B. Siyasal Nedenler
    1. Saygınlık
    2. İdeoloji, Propaganda ve Yönlendirme
    3. Eğitim ve Kültürel Mirasın Korunması
    III. Devletin Sanatı Desteklemesine Karşı Görüşler
    IV. Kamu Sanat Kurumları ve Bütçedeki Payları
    A. Kamu Sanat Kurumları
    B. Kamu Sanat Kurumlarının Bütçe Payları
    İkinci Bölüm: Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü
    I. Devlet Tiyatroları Öncesinde Türk Tiyatrosu
    A. Cumhuriyet Öncesi Dönem
    B. Cumhuriyet Dönemi
    II. Teşkilat Yapısı
    A. Amacın Belirsizliği
    B. Yönetim
    1. Genel Müdür
    2. Edebi Kurul
    3. Sanat ve Yönetim Kurulu
    4. Disiplin Kurulu
    III. İstihdam Yapısı
    A. Devlet Tiyatroları Öncesi Kamuda Sanatçı İstihdamı
    B. Kuruluş (1949/1964)
    1. İlkeler
    2. Özel Bir İstihdam Biçimi
    C. Tartışmalı Dönem (1964/1980)
    1. Sözleşmenin Niteliği ve Süreklilik Kazanması
    2. Sanatçılar işçi midir, yoksa memur mu?
    D. Yeni Dönem (1980/2013)
    1. Mali Haklar
    2. Disiplin Hükümleri
    3. Hak, Sorumluluk ve Yükümlülükler
    Üçüncü Bölüm:Saha Çalışması Sonuçları
    I. Neden Devlet Tiyatroları?
    A. Sanatçılar
    B. Sanat Uygulatıcıları
    C. Sahne Uygulatıcıları
    D. Hacettepe Devlet Konservatuarı Öğrencileri
    II. Devlet Tiyatrolarında Çalışmanın Avantajları ve Dezavantajları
    A. Sanatçılar
    B. Sanat Uygulatıcıları
    C. Sahne Uygulatıcıları
    D. Hacettepe Devlet Konservatuarı Öğrencileri
    III. Özel Projelerde Görev Alınmasına Nasıl Bakıyorlar?
    A. Sanatçılar
    B. Sanat Uygulatıcıları
    C. Sahne Uygulatıcıları
    D. Hacettepe Devlet Konservatuarı Öğrencileri
    IV. Sanat Özgürlüğü
    A. Sanatçılar
    B. Sanat Uygulatıcıları
    C. Sahne Uygulatıcıları
    D. Hacettepe Devlet Konservatuarı Öğrencileri
    V. DEVLET TİYATROLARININ AMACI
    A. Sanatçılar
    B. Sanat Uygulatıcıları
    C. Sahne Uygulatıcıları
    D. Hacettepe Devlet Konservatuarı Öğrencileri
    VI. Halkın Tiyatroculara Yaklaşımı
    A. Sanatçılar
    B. Sanat Uygulatıcıları
    C. Sahne Uygulatıcıları
    D. Hacettepe Devlet Konservatuarı Öğrencileri
    SONUÇ VE ÖNERİLER
    KAYNAKÇA
    SAYIN KENAN IŞIK İLE YAPILAN MÜLAKATIN DEŞİFRE METNİ